آغاز عرضه جهانی تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال‌جی با محصولات سرآمد OLED

فراایران- ال‌جی الکترونیکس عرضه جهانی تلویزیون‌های ۲۰۲۱ خود را با دامنه وسیعی از تلویزیون‌های جدید OLED، QNED Mini LED و NanoCell آغاز نموده که گزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به هر زمان دیگر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. این مجموعه جامع با فراهم آوردن تجربه استثنائی سرگرمی خانگی، طیف گسترده‌ای از‌ اندازه‌های نمایشگر ۴۳ اینچ تا ۸۳ اینچی‌های جدید و ۸۸ اینچی‌های مسحورکننده را در برمی‌گیرد که تلویزیون ال‌جی را برای هراندازه اتاق و هر شیوه مصرفی کاربردی ساخته است.

تلویزیون‌های ۲۰۲۱ OLED ال‌جی (سری‌های Z1، G1، C1، B1، A1) با بهره‌گیری از پنل‌های خود-نورده کیفیت تصویری فوق-واضح و کاملاً واقعی را خلق می‌کنند و حرکاتی روان و طبیعی را به نمایش می‌گذارند و درعین‌حال طراحی‌ فوق‌العاده باریک، آن‌ها را مناسب هر نوع دکوری ساخته است. تمامی مدل‌های سری G1 از تکنولوژی جدید OLED evo بهره می‌برند که نسل بعدی در تکامل تلویزیون‌های OLED محسوب می‌شود و درخشندگی بهتری را درصحنه‌های با روشنایی بالاتر فراهم نموده و تصاویری قوی با شفافیت حیرت‌انگیز، واقعی و مملو از جزئیات را خلق می‌کند. سری C1 که محبوب‌ترین گروه تلویزیون‌های OLED ال‌جی به شمار می‌رود، بیشترین تنوع را در اندازه صفحه‌نمایش، در میان محصولات بازار ارائه می‌کند تا خود را با نیازها و امکانات متنوع کاربران تطبیق دهد. این دامنه تنوع از اندازه ۴۸ اینچ آغازشده و تا ابعاد بسیار بزرگ ۸۳ اینچی ادامه می‌یابد. برای کاربرانی هم که به دنبال رقابتی‌ترین قیمت‌ها برای ورود به دنیای OLED می‌گردند، سری‌های B1 و A1 ال‌جی دقیقاً همان چیزی هستند که آن‌ها می‌خواهند.

محصول جدید هیجان‌انگیز ۲۰۲۱ ال‌جی هم تلویزیون‌های QNED Mini LED هستند که کیفیت تصویر تلویزیون LCD را به سطحی بالاتر ارتقا داده‌اند. این تلویزیون‌ها در دو گروه ۸K (مدل‌های QNED99 و QNED95) و ۴K (مدل‌های QNED90 و QNED85) ارائه می‌گردند و تکنولوژی Quantum Dot NanoCell ال‌جی را به همراه نور پس-زمینه Mini LED به خدمت گرفته‌اند تا به سیاهی عمیق‌تر، طراوت رنگ بیشتر، رنگ‌های دقیق‌تر و کنتراست بسیار بهتری نسبت به تلویزیون‌های LCD مرسوم دست پیدا کنند.

تلویزیون QNED Mini LED ال‌جی استانداردی جدید در دسته LCD است که به لطف ترکیب قدرت تکنولوژی جدید NanoCell Plus و Quantum Dot توانسته با بهبود طیف نوری قرمز و سبز و همچنین محدودسازی طیف نوری آبی LED، کاربران را قادر سازد تا از کیفیت تصاویر HDR عالی و تجربه دیداری فوق‌العاده لذت ببرند.

در میان تمامی تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال‌جی، خانواده NanoCell توانسته گزینه‌های بسیار زیادی را در دو گروه ۸K (مدل‌های NANO99 و NANO95) و ۴K (مدل‌های NANO90، NANO85، NANO80، NANO77 و NANO75) در اختیار کاربران قرار دهد و به آن‌ها قدرت انتخاب بی‌نظیری را ارائه کند. تمامی این تلویزیون‌ها از تکنولوژی NanoCell ال‌جی بهره می‌برند که تماشاچیان را در تماشای نمایش‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های ورزشی مورد‌علاقه‌شان عمیق‌تر می‌کند.

تمامی تلویزیون‌های رده‌بالای ۲۰۲۱ ال‌جی علاوه بر کیفیت تصویر عالی، با استفاده از جدیدترین استانداردها و فرمت‌های محتوایی و امکانات و قابلیت‌های کاملاً جدید باارزش‌هایی متمایز، تجربه سرگرمی خانگی فراگیری ارائه می‌کنند. تلویزیون‌های امسال با پشتیبانی از Dolby Vision IQ، Dolby Atmos، HDR10 PRO و Filmmaker Mode، از طریق ارائه بالاترین کیفیت ممکن صدا و تصویر، به جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های تولیدی و مستندهای تلویزیونی جانی تازه می‌بخشند.

همچنین قابل‌ذکر است آژانس بین‌المللی تست محصولات Intertek دقت رنگ ۱۰۰ درصدی تلویزیون‌های OLED ال‌جی را گواهی نموده است که فراگیری تصویر برای بینندگان را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا می‌دهد ۱. برای راحتی و آسایش بیشتر بینندگان، تلویزیون‌های OLED ال‌جی تجربه تماشایی دلپذیری را ارائه می‌کند و گواهینامه تشعشع نور آبی کم TÜV Rheinland و تأییدیه تصویر بدون سوسو از سوی Underwriters Laboratories، گواهی بر این موضوع است.

برای بهبود تجربه گیمینگ سطح بالایی که تلویزیون‌های ال‌جی به آن معروف هستند، قابلیت جدید Game Optimizer بر اساس نوع و ژانر بازی از قبیل تیراندازی اول‌شخص، نقش‌آفرینی (Role Play) یا استراتژی بی‌درنگ (Real-time Strategy)، بهترین تنظیمات تصویر را به‌صورت خودکار انتخاب می‌کند؛ و با استفاده از Sports Alert تلویزیون ال‌جی طرفداران ورزش هم ساده‌تر از همیشه می‌توانند برنامه‌های تیم‌ها و لیگ‌های موردعلاقه‌شان را دنبال کنند. همچنین با نمایشگرهای OLED Motion Pro تمامی لحظات هیجان‌انگیز و کلیدی بازی با وضوحی خارق‌العاده قابل‌تماشا هستند. علاوه بر این تلویزیون‌های ال‌جی از طریق قابلیت Bluetooth Surround Ready بااتصال آسان به چندین اسپیکر بلوتوث امکان ارائه صدایی قدرتمند و ظریف را فراهم می‌آورند که به‌خوبی تمامی صداهای صحنه بازی را بازآفرینی می‌کند تا شما احساس حضور در استادیوم را تجربه کنید.

تمامی تلویزیون‌های ۲۰۲۱ ال‌جی از امکانات پیشرفته HDMI 2.1 همچون کانال صوتی بازگشتی پیشرفته (eARC) پشتیبانی می‌کنند که فرآیند اتصال تلویزیون به سیستم‌های صوتی و ارتقا صدا را آسان نموده است. همچنین پشتیبانی از حالت تأخیر کم خودکار (ALLM) باعث تجربه تماشا و بازی روان و یکپارچه خواهد شد. مدل‌های منتخب تلویزیون ال‌جی همچنین از دیگر قابلیت‌های گوناگون HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند.

مهم‌ترین قابلیت تلویزیون‌های امسال ال‌جی استفاده از جدیدترین پردازنده هوشمند α (Alpha) 9 Gen 4 AI است ۲. یادگیری عمیق بهبود‌یافته این پردازنده به‌روز شده تا عملکرد تصویر را تقویت کرده و محتوایی با هر کیفیت را روی نمایشگر تلویزیون‌ها با جزئیات و وضوحی عالی به نمایش گذارد. همچنین خروجی بصری با بهره‌گیری از پردازنده α۹ Gen 4 ارتقا یافته و امکان تنظیمات دقیق برای تطبیق میزان نور در هر صحنه، بر اساس ژانر محتوای در حال پخش و شرایط نور محیطی که تلویزیون در آن قرار دارد را، فراهم می‌آورد.

LG AI Picture Pro با تشخیص سوژه‌های روی صفحه و پردازش مستقل هرکدام از آن‌ها برای خلق عمق سه‌بعدی در هر صحنه، کیفیت تصویر را هم بهبود بخشیده است. علاوه بر این AI Sound Pro با میکس صدای دو کاناله، آن را به صدای فراگیر مجازی ۵.۱.۲ کاناله تبدیل کرده و Auto Volume هم اطمینان می‌یابد که با جابجایی بین کانال‌ها و اپلیکیشن‌های پخش، همواره میزان صدای یکسانی به گوشتان می‌رسد.

اکنون با بهره‌گیری از webOS 6.0 به‌عنوان جدیدترین نسخه پلتفرم تلویزیون هوشمند ال‌جی، جدیدترین تلویزیون‌های این شرکت تجربه کاربری بسیار راحتی را فراهم می‌کنند. رابط کاربری WebOS جدید که برای سال ۲۰۲۱ بازسازی و ساده‌سازی شده، دسترسی به اپلیکیشن‌ها را سریع‌تر، جستجو را آسان‌تر و پیشنهاد محتوایی متناسب باسلیقه فرد را ممکن ساخته است؛ و کنترل Magic Remote بازطراحی شده به کلید‌های اختصاصی برای تأمین‌کنندگان محتوایی محبوب مجهز شده که به کاربران اجازه می‌دهد به‌سرعت سرویس‌های موردعلاقه‌شان را تنها با فشردن یک دکمه فراخوانی کنند.

ارائه مدل‌ها، اندازه‌ها و سری‌های منتخب تلویزیون از طریق نمایندگان فروش طی فصل اول سال جاری آغازشده و زمان دقیق عرضه هر محصول متعاقباً اعلام خواهد شد.