ال‌جی به دنبال تقویت پیشروی در حوزه‌ی اتصالات اینترنتی نسل پنجم (۵G) وسایل نقلیه

فراایران- ال‌جی الکترونیکس (LG) به دنبال افزایش پیشروی خود در بازار اتصالات اینترنتی خودرواست و این کار را با توافقات اخیر خود در زمینه‌ی عرضه‌ی محصولات تلماتیک ۵G برای برترین خودروسازان اروپایی آغاز کرده است. در حال حاضر شرکت راه‌کار‌های قطعات خودروی ال‌جی (VS) به عنوان بازیگر اصلی در حوزه‌ی تله‌ماتیک – رشته‌ای متشکل از چندین رشته از جمله فن‌آوری‌های مخابرات و قطعات خودرو – ثابت کرده که از دانش، تجربه‌ و فناوری برای رهبری صنعت خودرو در عصر ۵G برخوردار است.

به گفته‌ی شرکت تحقیقات بازار Strategy Analytics، تا سال ۲۰۲۶ تقریباً ۶۷ میلیون وسیله‌ی نقلیه جدید در سراسر جهان به قابلیت‌های تله‌ماتیک مجهز خواهند شد. انتظار می‌رود که ماژول‌های ارتباطی تله‌ماتیک ۵G، که سال گذشته معرفی شدند، بیش از ۲۵ درصد از کل بازار تله‌ماتیک خودرو را تا سال ۲۰۲۶ به خود اختصاص دهند. ال‌جی با فناوری‌های هسته‌ای بسیار پیشرفته و گسترده‌ای که دارد، جایگاه برتر خود در زمینه‌ی استانداردهای ۵G را به اثبات رسانده است. این شرکت حدود ۱۰ درصد از تأییدیه‌های ثبت اختراع استاندارد ۵G جهانی را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم جهانی قرار دارد.

از سیستم‌های اتصال خودروبه‌همه‌چیز (V2X) گرفته تا بسته‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری یکپارچه و ابزارهای ارتباطی داخل خودرو، نوآوری‌های پیشرفته‌ی ۵G تله‌ماتیک ال‌جی سطح جدیدی از اتصال و ایمنی در جاده را ارائه می‌کنند.

به عنوان یک فناوری ضروری در وسایل نقلیه‌ی خودران، سیستم V2X  به ماشین‌های بدون راننده کمک می‌کند تا بتوانند در لحظه با دیگر وسایل نقلیه، عابران پیاده‌ی نزدیک و زیرساخت‌ها ارتباط برقرار کنند و بدین ترتیب محیط ایمن‌تری برای همه ایجاد کنند.

با نزدیک شدن به سطح ۴ SAE (Society of Autonomous Engineer) که در آن وسایل نقلیه خودران، دیگر نیازی به تعامل انسانی برای رانندگی ندارد فناوری  ۵G-V2Xال‌جی سرعت انتقال داده‌های سازگارتری را ارائه می‌دهد.

ارتباطات سریع‌تر و پایدارتر به این معنی است که وسایل نقلیه می‌توانند انواع شرایط جاده و موقعیت‌های رانندگی را فوراً تشخیص و واکنش‌های لازم را در لحظه نشان دهند. همچنین فناوری موقعیت‌یابی با دقت بالا، معروف به سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی پیشرفته  (GNSS) نیز می‌تواند مکان دقیق خودرو را تا ۴۰ سانتی‌متر مشخص کند؛ حتی زمانی که خودرو با سرعت بالا در حرکت است.

با استفاده از فناوری Dual SIM Dual Active (DSDA)، راه‌حل‌های ال‌جی به طور همزمان از خودروهای متصل و عملکردهای رانندگی مستقل پشتیبانی می‌کنند و به سرنشینان خودرو امکان می‌دهند از خدمات سرگرمی، عملکردهای راحت و ایمنی بیشتر لذت ببرند. ماژول نسخه۱۶* ۵G  پروژه مشارکت نسل سوم (۳GPP) با عملکرد بهبود یافته و اتصالاتی که قابلیت اطمینان بیشتری دارند همراه است. علاوه بر این، آنتن هوشمند به خودروسازان اجازه می‌دهد خطوط آیرودینامیکی طرح‌های اصلی خود را حفظ کنند که با آنتن‌های سنتی «shark fin» غیرممکن بود.

یون سئوک هیون، مدیر شرکت راه‌کارهای قطعات خودرو ال‌جی، در این رابطه گفته: «به لطف تجربه و تخصص ما در زمینه تله‌ماتیک خودرو، ال‌جی موفق شده تعدادی قرارداد جدید با خودروسازان معتبر جهانی به امضا برساند. با محصولاتی که به لطف طراحی ماژولار به راحتی در مدل‌های مختلف خودرو قابل نصب هستند، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تله‌ماتیک ال‌جی سطح بی‌نظیری از سازگاری را برای تولیدکنندگان و کاربران به ارمغان می‌آورد. ال‌جی به عنوان شریک قابل اعتماد خودروسازان در سرتاسر جهان، با نوآوری‌های پیشرفته‌ی خود در سیستم‌های حمل‌ونقل جهانی، به ایجاد آینده‌ای بهتر و ایمن‌تر در جاده‌های جهان کمک می‌کند.»