بررسی هارد اکسترنال Seagate Backup Plus Ultra Slim

فراایران- این روزها برای همراه داشتن اطلاعات خود به خصوص دانشجویان یا کسانیکه کارشان طراحی و گرافیک است، داشتن هارد اکسترنالی کارآمد با ظرفیت مناسب و وزن سبک، از اوجب واجبات است. شرکت‌های تولیدکننده بسیاری معمولا دیوایس‌های ذخیره‌سازی با ظرفیت‌های بالا و قیمت‌های پایین عرضه می‌کنند که البته بسیاری از آنها چنگی به دل نمی‌زنند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند. اما سیگیت نامی شناخته شده است که تا به حال امتحان خود را برای تولید دیوایس قابل تامل و کیفیت بالا پس داده است.

در این نوشتار به بررسی هارد اکسترنال سیگیت به نام  Seagate UltraSlim Backup Plus می‌پردازیم که توسط شرکت سازگار ارقام در اختیار ما قرار گرفته است.

هارد اکسترنال Seagate Backup Plus Ultra Slim

این هارد فوق باریک که از جدیدترین فناوری‌های اچ دی دی استفاده می‌کند با ظرفیت‌های یک و دو ترابایت در دسترس کاربران قرار گرفته است و از زیبایی خوبی برخوردار است. روی این دیوایس، از جنس فلز مشبک طوری به رنگ‌های نقره‌ای یا طلایی است که لوگوی برند سیگیت در گوشه سمت راست پایین آن هک شده و در گوشه سمت چپ بالای آن هم خط کوتاه که نشان‌گر وضعیت اتصال هارد است قرار دارد، بدین معنی که هر زمان هارد را به دستگاهی متصل کنید، این خط روشن می‌شود، پشت این دیوایس هم همانطور که در زیر مشاهده می‌کنید، از پلاستیک مشکی است که با هک حرف S که حرف اول Seagate است، به آن ظاهری متفاوت از سایر هاردهای اکسترنال داده است. هارد اکسترنال جدید سیگیت وزنی سبک دارد، این دیوایس با وزن ۱۳۵ گرمی خود ( برای نسخه ۲ ترابایتی آن که در اختیار ما قرار گرفته است) وزنی ایده‌آل دارد که به راحتی در کیف یا حتی جیب کت شما جا می‌شود، بدون اینکه وزن یا حجم آن ( ضخامت آن ۹.۶ میلی‌متر است) و اندازه آن به طول و عرض به ترتیب ۱۱۳ در ۷۶ میلی‌متر مزاحمتی برای شما ایجاد کند. شاید اصلی‌ترین خصوصیت این دیوایس ضخامت باریک آن است که به راستی عبارت UltraSlim یا فوق باریک برازنده آن است، باریکی به اندازه یک تلفن هوشمند.

کارایی  Seagate Backup Plus Ultra Slim

دیوایس جدید سیگیت دارای پورت یو اس بی ۳ است که از پورت یو اس بی ۲ هم پشتیبانی می‌کند و با وصل کردن آن به کامپیوتر یا لپ تاپ خود می‌توانید به راحتی فایل‌های خود را با سرعتی مناسب کپی کنید. در تست، ما یک فیلم بلو ری  ۸۶۱ مگابایتی را در ۵ ثانیه از لپ تاپ بر روی هارد کپی کردیم، که زمان انتقال قابل توجه‌ای است. در تستی که انجام شد، سرعت خواندن اطلاعات ۱۳۳.۱ مگابایت در ثانیه و سرعت نوشتن ۱۲۹.۶ مگابایت در ثانیه مشاهده شد.

این هارد دارای سرعتی چرخشی خوبی است و در هر دقیقه ۵۴۰۰ دور سرعت چرخش آن است. به همراه این هارد، ۲۰۰ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی وان درایو خواهید داشت که با نرم افزارهایی مانند Lyve و Seagate Dashboard سازگار است. طبق اعلام این شرکت آمریکایی این هارد با سرعت ۱۲۰ مگابایت در ثانیه به راحتی فایل‌های شما را انتقال دهد.

این دیوایس با سیستم‌عامل‌های مک، ویندروز، اندروید و آی او اس سازگار است.

مزایا و معایب این دیوایس

همانطور که گفته شد، از مزیت‌های آن می‌توان به وزن سبک، ظاهر شکیل، ظرفیت بالا و ضد خش بودن و ضد شوک‌های کوچک آن اشاره کرد اما متاسفانه عیب دیوایس چدید سیگیت این است که ضد ضربه یا گرد و غبار و آب نیست، شاید در وهله اول این چندان نقصی به شمار نیاید اما شاید روزی همین نقصان مشکلی برای کاربران ایجاد کند. پس پیشنهاد می‌کنیم که با آن با ظرافت رفتار کنید و مراقب باشید از ضربه سنگینی به آن نخورد یا لیوان آبی رروی آن نریزد.

قیمت و گارانتی

این هارد را می‌توانید با قیمت ۳۴۵ تومان با گارانتی دو ساله شرکت سازگار ارقام خریداری کنید.

شرکت سیگیت

شرکت آمریکایی سیگیت، تولیدکننده تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات است، که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده هارد دیسک در جهان شناخته شده است. این شرکت، در سال ۱۹۷۹ تاسیس شد.

برای مشاهده عکس‌های بیشتر به اینستاگرام فراایران به آدرس farairan_news مراجعه کنید.