دوربین حرکتی گیم‌بال در گوشی موبایل Wing LG چیست؟

فراایران- گوشی موبایل LG Wing آخرین پرچم‌دار ال‌جی است که با طراحی منحصر به فرد خود، خلاقیت در طراحی گوشی‌های هوشمند را به دنیا نشان می‌دهد. درواقع اصلی‌ترین وجه تمایز وینگ از دیگر موبایل‌های حاضر در بازار، بال‌های گشوده‌ی آن است! بال‌هایی که بار دیگر نوآور بودن شرکت ال‌جی را اثبات می‌کند.

Wing درواقع یک گوشی هوشمند با دو صفحه‌نمایش است. به این صورت که با چرخاندن نمایشگر اصلی گوشی، صفحه‌نمایش دوم با فناوری G-OLED ال‌جی و اندازه‌ی ۳.۹ اینچی از زیر پنل اصلی نمایان می‌شود؛ یعنی کاربر با چرخاندن نمایشگر اصلی در جهت عقربه‌های ساعت، آن را به حالت افقی درمی‌آورد و نمایشگر ثانویه با سایز کوچک‌تر، به‌صورت عمودی در زیر نمایشگر اصلی دیده می‌شود.

مطلبی که می‌خواهیم به آن بپردازیم، دوربین حرکتی گیمبال این گوشی جذاب است.

دوربین LG Wing برخلاف دوربین دیگر پرچمدارهای موجود در بازار که لنزهای ماکرو و تله‌فوتو دارند، دارای ماژول ترکیبی از لنزهای عریض(Wide) و فوق عریض(UltraWide)است. دوربین Wide اصلی این گوشی از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. این در حالی است ‌که دو دوربین UltraWide حسگرهای ۱۳ و ۱۲ مگاپیکسلی دارند. دوربین سلفی پاپ‌آپ این گوشی نیز دارای حسگر ۳۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم f/1.9 است که می‌تواند ویدیوهای Full HD با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

دوربین اصلی Wide گوشی که ۶۴ مگاپیکسلی است و دوربین UltraWide اولی که ۱۳ مگاپیکسلی است را کنار می‌گذاریم و مستقیم سراغ دوربین UltraWide دوم این گوشی می‌رویم که در پشت‌گوشی تعبیه‌شده است.

 

 Gimbal Mode در گوشی موبایل Wing LG چیست؟

ال‌جی، دوربین UltraWide دوم گوشی وینگ خود را دوربین حرکتی گیمبال(Gimbal Motion Camera)نام‌گذاری کرده است. این دوربین از لنز فوق عریضی با میدان دید ۱۲۰ درجه و دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند و دارای حسگرهای حرکتی شش‌گانه و سه محوره لرزش‌گیر است.

گیمبال درواقع نوعی فناوری است که میزان حرکت و لرزش دوربین را کاهش می‌دهد تا تصاویر با وضوح و کیفیت بیشتر و بهتر ثبت و ضبط شوند. Gimbal Mode استفاده‌شده در دوربین Wing هم دقیقاً همین کارایی را دارد. به این صورت که با لرزش‌گیر حرکتی شش‌گانه و سه محوره خود به کاربر کمک می‌کند حتی در حال راه رفتن هم بتواند فیلم‌هایی با کمترین میزان لرزش و تاری را ضبط کند.

حالت گیم‌بال درگوشی موبایل Wing ال‌جی این امکان را به کاربر می‌دهد تا با میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای ویدیوهای تایم‌لپس بگیرد. یا به‌صورت Dual Recording فیملبرداری کند؛ به این معنی که هم‌زمان با فیلم‌برداری با دوربین پشتی گوشی، کاربر با دوربین سلفی از خودش هم فیلم بگیرد. در این حالت، فیلم به‌صورت تصویر در تصویر یا دو تصویر در کنار هم نمایش داده می‌شود.

فناوری Gimbal Mode در موبایل هوشمند وینگ ال‌جی دارای سه حالت مختلف به شرح زیر است:  

حالت افقی یا Pan Follow mode:

این فانکشن هنگام فیلم برداری در حال حرکت مفید است . در این حالت فقط حرکات افقی شما حین حرکت  ضبط می شود. حرکت های چرخشی در هر دو جهت حذف و حرکت های افقی ثابت نگه داشته می شود. در حالت حرکت و راه رفتن کاربر، روی سوژه قفل می‌کند به‌طوری‌که دوربین هرچقدر تکان داشته باشد هم همچنان سوژه در کادر باقی می‌ماند.

حالت دنبال کردن یا Follow Mode: در این حالت نیز لنز روی سوژه قفل می‌شود و حتی با چپ، راست، بالا یا پایین کردن دوربین موبایل همچنان از سوژه فیلم گرفته می‌شود. با حفظ زاویه تصویر به راحتی دوربین را بالا و پایین کنید.

FPV Mode (First Person View): در این حالت همه حرکات افقی، عمودی و چرخشی در تصویر برداری استفاده می شود.  حالت FPV در مقایسه با  لرزش گیری دوربین های فعلی حرکات را بسیار روان تر ثبت می کند زیرا لرزش دوربین در هر ۳ جهت گرفته می‌شود.

حالت فقل یا(Lock Function): این عملکرد با محدود کردن حرکات در همه جهات، قاب دوربین را ثابت نگه می دارد. وقتی از Lock Function استفاده می کنید، زاویه دوربین ثابت می ماند. با انجام این کار، هر ۳ زاویه حرکتی دوربین شامل افقی، عمودی و چرخشی از بین می رود. بنابراین، وقتی می خواهید فقط نمای رو‌به‌رو را ضبط کنید، این عملکرد بسیار کاربردی می‌باشد.

 

چگونه از Gimbal Mode درگوشی موبایل Wing LG استفاده کنیم؟

برای استفاده از حالت گیمبال ال‌جی وینگ باید نمایشگر اصلی گوشی را بچرخانید و موبایل را در وضعیت Swivel قرار دهید. این کار برای این است که تمام کنترل‌های دوربین به نمایشگر ثانویه منتقل شود و عکاسی یا فیلم‌برداری از طریق دوربین UltraWide ۱۲ مگاپیکسلی انجام شود.

باید اشاره‌کنیم که در Gimbal Mode، دیگر نمی‌توان از دوربین‌های دیگر موبایل Wing استفاده کرد. در Gimbal Mode، تصویر عریض دوربین اصلی بریده می‌شود تا فقط بخشی از آن در نمایشگر اصلی به نمایش دربیاید و بتوان با استفاده از Joy Stick گیمبال در نمایشگر ثانویه، به نواحی مختلف تصویر دسترسی داشت. این Mode فقط در فیلم‌برداری مورداستفاده قرار می‌گیرد چون کاهش لرزش تصویر در حالت فیلم‌برداری بیشتر از حالت عکاسی موردنیاز است.