سیر تکاملی تکنولوژی در سال ۲۰۲۱: انقلاب ربات‌ها برای خدمت به شما

فراایران- تا همین چند سال گذشته به‌جز تعداد معدودی از کارخانه، ربات‌ها در قلمرو داستان‌های علمی تخیلی قرار می‌گرفتند. امروزه ماشین‌های انسان‌نما راه خود را به زندگی روزمره‌مان بازکرده‌اند، که بخش بزرگی از آن به دلیل الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی بوده است، چراکه ربات‌ها نیازی به تنفس ندارند؛ و شاید این آینده چندان دور از انتظار نباشد که سرویس‌های رباتی به بخشی حیاتی از چرخه زندگی در سراسر دنیا تبدیل شوند و انسان‌ها همچنان بافاصله ایمن از یکدیگر به زندگی ادامه دهند.

در CES 2021 خانواده ربات‌های CLOi ال‌جی به رهبری GuideBot، ServeBot، ServeBot و ربات UV-C، توانمندی‌هایی فراتر از جوش دادن قطعات فلزی ماشین یا بازی شطرنج را به نمایش گذاشتند. قرار است این ربات‌ها با تکنولوژی پیشرفته در مکان‌های عمومی همچون رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های اداری مستقرشده و بدون نیاز به تعاملات انسان با انسان به یاری بشریت بیایند.

LG CLOi ServeBot

ربات CLOi ServeBot ال‌جی در دو گونه کارآمد کشویی و قفسه‌ای ارائه‌شده تا وظیفه حمل کالاها در هتل‌ها، بیمارستان‌ها و رستوران‌ها را بر عهده بگیرد. چه اینکه داروها و لوازم پزشکی را میان طبقات بیمارستان جابجا کند یا اینکه با بشقاب‌های پیتزا و پاستا میان میزهای یک رستوران مجلل ایتالیایی بچرخد، این ربات هوشمند می‌تواند چندین دستورالعمل را یک‌باره دریافت نموده و وسایل را طبق دستورات صادره با انتخاب کارآمدترین مسیر به مقصد برساند.

ربات‌های CLOi ServeBot ال‌جی در یک هایپر مارکت واقع در مرکز تحقیقاتی LG Science park با جدیت مشغول کار هستند تا خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را در طبقات مختلف ساختمان از طریق آسانسور به کارمندان دفاتر نزدیک فروشگاه برسانند. این اقلام در کشوهای قفل‌شده‌ای با امنیت کامل حمل می‌شوند و تنها پس از رسیدن ربات به مقصد امکان باز کردن این کشوها وجود دارد.

LG CLOi ChefBot and GuideBot

CLOi ChefBot ال‌جی یک ربات شش محوره است که می‌تواند در رستوران‌های ماشینی، غذاهای خوشمزه‌ای با نودل برای مشتریان آماده کند.

LG CLOi GuideBot هم به شکل یک میز اطلاع‌رسانی سهل‌الوصول برای مقاصدی همچون فرودگاه‌ها، پاساژهای بزرگ و سالن‌های نمایشگاهی طراحی‌شده است. راهنمایی‌های لازم از طریق یک نمایشگر گسترده ارائه می‌گردند که می‌تواند دامنه وسیعی از اطلاعات را برای مسیریابی بهتر در اختیار مراجعان بگذارد.

LG CLOi UV-C Robot

ربات ۱.۶ متری CLOi UV (اشعه ماورا بنفش سی)‌ در CES 2021 توجه فراوانی را به خود جلب کرد. با لامپ‌های UV بزرگی که در جلو و عقب آن نصب‌شده‌اند، این ماشین ضدعفونی سیار می‌تواند از فاصله ۵۰ سانتی‌متری ۹۹.۹ درصد* باکتری‌های باسیلوس را نابود کنند. *

با کمک سنسور تشخیص حرکات انسانی، این ربات می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن موبایل هم کنترل شوند تا اپراتورهای انسانی آن کمتر در معرض رویارویی با تشعشات UV قرار بگیرند. اولین حضور ربات UV ال‌جی در آمریکا طی سال جاری به وقوع می‌پیوندد.

LG CLOi BaristaBot

ربات CLOi BaristaBot ال‌جی تخصص خود را در برخی کافه‌های منتخب سئول، پایتخت کره جنوبی در اختیار مشتریان می‌گذارد تا دست یاریگر توانمندی در دوران طولانی فاصله‌گذاری اجتماعی باشد. این ربات به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بی‌وقفه قادر به سرو یک قهوه خوشمزه باشند. این باریستای قدرتمند از پایگاه داده وسیع خود درباره انواع دانه قهوه، دمای مناسب آب و زمان لازم برای دم‌کشی بهره می‌برد تا همیشه یک فنجان قهوه عالی را فراهم آورد.

ربات‌های CLOi ال‌جی درهای دنیایی را به روی انسان می‌گشایند که حتی در سطوح احساسی می‌تواند با ربات‌ها در تعامل باشد، و این مهم نه‌تنها ممکن، بلکه مطلوب نیز خواهد بود؛ و کیست که نخواهد زمان بیشتری برای تمرکز بر چیزهایی که واقعاً مهم هستند وزندگی را بهتر می‌سازند، در اختیار داشته باشد؟