شروع کار پلتفرم بایا با ۲ هزار میلیارد تومان

نشست خبری پلتفرم بایا، دیروز سوم اسفندماه ۹۹ برگزار شد. در این نشست که با حضور اصحاب رسانه‌های نوشتاری و تصویری انجام شد. این شرکت پیش از این چندین پروژه دولتی از جمله «طرح تکفا» و «سامانه سنجش آزمون‌های پیام نور» و «سامانه مشاغل ایران» و «سیب» وزارت بهداشت را برعهده داشته است. ابراهیم بای سلامی، مدیر عامل و سرمایه‌گذاری اصلی شرکت دانش بنیان پارسیان و مالک بایا در گفتگویی به معرفی این پلتفرم پرداخت.

بایا چیست؟

بایا، شبکه آنلاین خریدوفروش کالا و خدمات گسترده در تنوع، حجم و جغرافیاست. این پلتفرم که توسط شرکت دانش بنیان دانش پارسیان ایجاد و توسعه یافته است، زیرساخت نرم افزاری و سخت افزاری و دامنه وسیعی از اطلاع‌رسانی و تبلیغات دارد و طبق گفته مدیر عامل شرکت، آماده همکاری و مشارکت در زمینه امکانات و توانمندی‌های موجود افراد و شرکت‌ها و یا تجارت ‌سازی ایده‌های خلاقانه است.

به گفته مدیران این شرکت، بایا به بررسی و کشف مشکلات در مقیاس بزرگ، شناسایی منابع موجود، مهندسی مجدد فرایندها و آماده‌سازی فرایندهای جدید و … می‌پردازد. فعالیت اصلی این شرمت شامل تسهیل فرایندهای بازارسازی، بازاریابی، فروش و لجستیک برای تامین‌کنندگان است. این امر توسط تولید و نگهداری پلتفرم بایا و ارزیابی تامین‌کنندگان صورت می‌گیرد.

ابراهیم بای معتقد است که تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان تراکنش‌های بایا به عدد ۱۰ میلیون خواهد رسید. وی تعداد تقاضاها برای ثبت به عنوان تامین‌کننده کالا در بایا را بیش از یک میلیون تامین‌کننده عنوان کرد و اضافه کرد که کارمزدشان از فروش فروشندگان بین نیم تا ۳ درصد است. همچنین مدیرعامل شرکت عنوان کرد که خدمات لجستیک بایا به صورت کاملا برون‌سپاری و توسط پیک بادپا انجام می‌شود.

ابراهیم بای در خاتمه افزود برخلاف تصوری که هست این شرکت رقیبی برای دیجی کالا نیست. وی اعلام کرد که بایا فراتر از یک فروشگاه اینترنتی عمل می‌کند و در واقع بستری دوگانه است که در آن هم خدمات آنلاین صورت می‌گیرد و هم اجناس به فروش می‌رسد.