نسخه بتای One UI 5 برای سری گلکسی S22 سامسونگ عرضه شد

فراایران- شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی نسخه بتای One UI 5 خود را برای گوشی‌های سری گلکسی S22 در آمریکا، آلمان و کره‌جنوبی عرضه کرد. این رابط کاربری طی ماه‌های آینده در سایر مناطق جهان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

رابط کاربری One UI 5 امکان شخصی‌سازی‌های گسترده، تنظیمات امنیتی و دسترسی بیشتر را در اختیار کاربران می‌گذارد که نشانه‌ای از تعهد پایدار سامسونگ به عرضه پیشرفته‌ترین تجربه موبایلی به کاربران خود است.

جانگ‌هیون یون، مدیر بخش نرم‌افزاری تجربه موبایل (MX) سامسونگ می‌گوید: «می‌دانیم که کاربران‌مان خواهان امکان خلق تجربه‌های موبایلی مختص به خود هستند و در همین راستا همواره به دنبال بهبود One UI هستیم تا کنترل و گزینه‌های بیشتری را در اختیار آنها بگذاریم. خوشحالیم که با دسترسی زودهنگام به تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های قابل تنظیم One UI 5 می‌توانیم از بازخورد کاربران‌ برای رسیدن به تجربه‌ای بهتر و غنی‌تر استفاده کنیم».

 

ظاهر و حسی شخصی‌سازی شده

به‌روزرسانی One UI 5 روش‌های جدیدی را برای شخصی‌سازی تجربه کاربر از گوشی‌های هوشمند در اختیار آنها قرار می‌دهد که شامل تنوع بیشتر رنگ برای شخصی‌سازی گوشی می‌شود. متناسب با تصویر پس‌زمینه انتخاب شده توسط کاربر، در رابط کاربری جدید تا ۱۶ تم رنگی مختلف و ۱۲ رنگ جدید برای استفاده در صفحه اصلی، آیکون‌ها و پنل دسترسی سریع، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا گوشی را مطابق سلیقه خود تنظیم کند.

کاربران همچنین می‌توانند با روی هم قرار دادن ویجت‌های هم‌اندازه در یک مکان، فضای بیشتری را در صفحه اصلی در اختیار داشته باشند و آن را منظم‌تر کنند. این ویژگی برای ویجت‌هایی که حداقل از سایز ۲×۱ بهره می‌برند در دسترس است.

One UI 5 روشی ساده‌تر برای شخصی‌سازی نوتیفیکیشن‌ها در اپلیکیشن‌های مختلف و همچنین راهکارهایی را برای تمرکز روی مسائل مهم در اختیار کاربر می‌گذارد. کنترل‌های جدید، کمک می‌کند تا کاربر دریافت نوتیفیکیشن از برخی اپلیکیشن‌های خاص را مسدود کرده و تنها موارد مورد علاقه خود را دریافت کند.

 

تنظیمات بهبودیافته زبان و صدا

در One UI 5 روند تغییر تنظیمات صدا و لرزش دستگاه از طریق منوهای بازطراحی شده، ارتقا یافته تا کاربر به تمامی زنگ‌ها و تنظیم شدت لرزش به راحتی از یک مکان دسترسی داشته باشد. کاربران گلکسی برای اولین ‌بار می‌توانند زبان مورد نظر خود را برای اپلیکیشن‌های مختلف تنظیم کنند، چه در حالتی که کاربر چندزبانه باشد و یا اینکه در حال یادگیری زبان جدیدی باشد، می‌تواند زبان اپلیکیشن‌ها را انتخاب و یک زبان خاص را تنها برای برخی اپلیکیشن‌ها اعمال کند.

 

ویژگی‌های جدید بیشتر

این به‌روزرسانی چند قابلیت جدید را هم برای بهتر کردن تجربه عمومی استفاده از گلکسی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که شامل ویژگی‌های بهبود یافته دوربین و امنیت دستگاه و ارائه ابزارهای دسترسی بیشتر می‌شود.

با استفاده از یک آیکون جدید برای حالت Pro و Pro Video که نکات و ترفندهای استفاده از هر کدام از لنزهای دستگاه را پیشنهاد می دهد، کاربر می‌تواند به راحتی تنظیمات مختلف لنز را تغییر داده و عکس و ویدیوهایی با کیفیت بالاتر ثبت کند. تغییر منوی زوم هم به شکلی است که شما براحتی و با یک دست می‌توانید فورا روی سوژه خود فوکوس کرده و عکس‌های کلوزآپ را با کیفیت و سرعت بیشتری بگیرید.

داشبورد جدید One UI 5 به کاربران امکان می‌دهد تا تنظیمات امنیتی گوشی خود را بررسی کنند و هشدارهایی درباره مشکلات امنیتی احتمالی و راه‌حل پیشنهادی را دریافت کنند.

به‌روزرسانی جدید رابط کاربری همچنین گزینه های بیشتری برای تعامل گوشی با دستگاه‌های دیگر را به ارمغان می آورد. قابلیت بزرگنمایی، امکان دیدن و خواندن روی گوشی را تقویت کرده و در عین حال انواع دستیارهای صوتی (مانند توضیحات صوتی فایل های ویویویی و تایپ کردن به کمک ورودی صوتی) به کاربر کمک می‌کند تا به شیوه ای یکپارچه تر از دستگاه بهره ببرد. در ادامه برنامه بتا، قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری برای ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن معرفی خواهد شد.