چگونه ویدئووال‌ها جایگزین پروژکتورها شدند؟

فراایران- ویدئو پروژکتورها تا یک دهه پیش در فضاهای تجاری، آموزشی، اداری و… تسلط کاملی داشتند و در این مکان‌ها ارائه‌ مطالب بدون پروژکتورها ممکن نبود. با ورود نمایشگرهای حرفه‌ای LED مثل ویدئو‌وال‌ها (Video Wall) این فضا به تدریج تغییر کرد و حالا دیگر تسلط ویدئوال‌ها و LEDها بر اتاق‌های جلسات، کلاس‌های درس، لابی ساختمان‌ها، نمایشگاه‌ها و… را شاهد هستیم. 

تجربه بصری

پروژکتورها با تابش نور بر روی یک پرده یا سطوحی مثل دیوار محتواها را نمایش می‌دهند. در واقع تصویری که بینندگان مشاهده می‌کنند بازتاب تصویر پخش شده است. به همین دلیل پروژکتورها برای ارائه عملکرد مطلوب به اتاق‌ها و فضاهای تاریک نیاز دارند و در این نوع از مکان‌هاست که بهترین عملکرد را از خود به جا می‌گذارند. از سوی دیگر میزان گرمایی که پروژکتورها تولید می‌کنند زیاد است و برای همین به یک فن خنک‌کننده نیاز می‌شود.

برخلاف آن، ویدئو‌وال‌ها مانند سایر نمایشگرها (همچون مانیتورها، تلویزیون‌ها و…) عمل می‌کنند و محتوا را مستقیما به چشم بیننده منتقل می‌کند. براین اساس نور و تصویر منتقل شده از ویدئووال‌ها روشن، شفاف و واضح است. ضمن اینکه زاویه دید بیننده خللی در کیفیت تصویر ایجاد نمی‌کند و از هر سمتی که به نمایشگر چشم دوخته شود، تغییری در میزان شفافیت، وضوح و روشنی تصاویر ایجاد نمی‌شود.

در این زمینه ویدئو‌وال‌های سامسونگ اولین نمایشگرهای ویدئو وال هستند که می‌توانند در حالت نصب ۲×۲ رزولوشن اولترا اچ‌دی (UHD) ارائه دهند. رزولوشنی که موجب شده تا ویدئو وال‌های سامسونگ تصاویری را با وضوحی ۴ برابر بیشتر نسبت به مدل‌های مشابه نمایش دهد.

رنگ و لعاب تصاویر مهم‌ترین عامل جذابیت و تاثیرگذاری محتواهاست. در این زمینه صحفه نمایش ویدئو ‌وال‌های سامسونگ قادر است تا بیش از ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد و با توجه به کنتراست دینامیک ۱۰,۰۰۰۰:۱ تصاویر با همان رنگ‌های مدنظر طراح، پخش می‌شود. سطح روشنایی در نمایشگرهای ویدئو وال سامسونگ، با توجه به مدل آن بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نیت است که آنها را برای پخش محتوا در تمامی محیط‌ها و شرایط نوری مختلف بهینه کرده است.

صفحه نمایش ویدئو وال‌های سامسونگ به پنل ضد انعکاس نور مجهز است که موجب می‌شود تا در تمام زمان‌ها تصاویر با یک کیفیت مشابه پخش شود. به جز این، بدنه نمایشگرهای ویدئو وال سامسونگ به شکلی طراحی و ساخته شده که در برابر تغییرات دمایی مقاوم است. این نمایشگر‌ها در دمای صفر تا بالای ۴۰ درجه قادر به فعالیت هستند. این نمایشگرها از قابلیت کارکرد ۲۴ یا ۱۶ ساعته و زاویه دید ۱۷۸ درجه بهره می‌برند.

برخلاف پروژکتورها، با بودن ویدئووال‌ها در اتاق جلسات، سالن‌ها و… نیازی به تاریک کردن فضا نیست و تمامی جزئیات تصاویر در شرایط مختلف به خوبی دیده می‌شود. موضوعی که باعث می‌شود تا حاضران در جلسه به خوبی بتوانند یادداشت‌برداری کنند و با تمرکز بیشتری به موارد ارائه شده توجه کنند.

 

انعطاف‌پذیری و نصب راحت

نصب پروژکتورها در اتاق و ایجاد یک سطح خالی برای بازتاب محتواها در آن، نیاز به فضای زیادی دارد که در برخی از مکان‌ها به دلیل محدودیت اتاق‌ها این موضوع امکان‌پذیر نیست. در حالی که ویدئووال و نسل جدید نمایشگرهای LED به شکل ماژولار ساخته می‌شود و این اجازه را به سازمان‌ها و افراد می‌دهد تا نمایشگر مورد نظر خود را با هر ابعادی در فضاهای مختلف قرار دهند.

نمایشگرهای The Wall، به عنوان نسل جدید ویدئووال‌های سامسونگ ضمن ارائه تجربه‌ بصری منحصربه‌فرد، انعطاف و نصب راحت را در اختیار کسب‌وکارها می‌گذارد.

نمایشگرهای وال (The Wall) سامسونگ یک نمایشگر ماژولار LED است که صاحبان و مدیران کسب‌وکارها می‌توانند براساس محل فعالیت و نیاز خود ابعاد و نسبت نمایشگر را تعیین کنند. در واقع همانطور که از نام این مدل پیداست، همچون یک دیوار که از کنار هم چیدن آجرها یا کاشی‌ها بالا می‌رود و ساخته می‌شود، در نمایشگر وال سامسونگ با کنار هم قرار دادن ماژول‌ها می‌توانید نمایشگری یکپارچه و منسجم بسازید. در هر کدام از این ماژول‌ها چندین هزار LED با ابعاد بسیار کوچک جای گرفته است. حضور این تعداد از LED در یک ماژول کمک کرده تا برخلاف مدل‌های مشابه با نزدیک شدن به نمایشگر کیفیت تصویر پایین نیاید و چه از راه دور و چه از نزدیک به نمایشگر چشم بدوزید رنگ و سطح کنتراست تصویر همچنان چشم‌نواز باقی بماند.

ابعاد نمایشگر وال سامسونگ در اندازه‎ها و نسبت‎های مختلف از ۷۳ اینچ با کیفیت ۲K تا ۲۹۲ اینچ با کیفیت ۸K قابلیت تغییر و تنظیم دارد. به همین دلیل مدیران کسب‌وکارها می‌توانند ابعاد نمایشگر را به شکل مدنظر خود دربیاورند، این شکل مورد نظر از یک مستطیل غول پیکر چند ۱۰ اینچی تا پیکره‌ای انتزاعی و مفهومی با زاویه ۹۰ درجه قابل تغییر و طراحی است.

 

تغییر از پروژکتور به سمت ویدئوال و نمایشگرهای LED علاوه بر راحتی بیشتر و ارائه باکیفیت‌تر تصاویر، می‌تواند تصویر مدرن و پیشرفته‌ای را از سازمان‌ها و شرکت‌ها به نمایش گذارد. برای نیروی انسانی سازمان‌ها نیز این تغییر با تجربه بصری جذاب و چشم‌نوازی همراه خواهد بود.