گلکسی SmartTag+ سامسونگ راهی هوشمند برای پیدا کردن اشیای گمشده

شرکت سامسونگ الکترونیکس امروز رسما از گلکسی SmartTag+ خود رونمایی کرد که از روز ۱۶ آوریل به بازار عرضه خواهد شد. گلکسی SmartTag+ مجهز به بلوتوث کم مصرف (BLE) و فناوری باند فوق عریض (UWB) است که می‌تواند مکان آن را با دقت بالاتری تعیین کند. این محصول همچنین از فناوری واقعیت افزوده (AR) و دوربین گوشی هوشمند شما استفاده کرده و به شکل تصویری شما را به سمت شیء گمشده هدایت می‌کند.

اشیای گمشده‌تان را به راحتی پیدا کنید

گلکسی SmartTag+ جدیدترین نسخه از محصول گلکسی اسمارت تگ سامسونگ است که می‌توان آن را به اشیای کاربردی‌تان مانند دسته کلید یا کوله‌پشتی متصل کرده و سپس براحتی و با دقت، محل آنها را با استفاده از خدمات SmartThings Find روی گوشی گلکسی، پیدا کرد.

مسیریابی تصویری به سمت شیء گمشده با استفاده از فناوری AR Finder

از آنجا که گلکسی SmartTag+ مجهز به هردوی BLE و UWB است، حالا می‌توانید با استفاده از فناوری AR اشیای گمشده خود را پیدا کنید. فناوری AR Finder با یک رابط کاربری ساده روی گوشی هوشمندی که مجهز به UWB باشد، مانند گلکسی S21 یا S21 Ultra بصورت دقیق فاصله شما تا SmartTag+ را مشخص کرده و شما را به سمت آن هدایت می‌کند. وقتی به محل تگ رسیدید می‌توانید انتخاب کنید که تگ صدای زنگ بلندی را ایجاد کند تا اگر زیر کاناپه هم افتاده بود بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید.

کی‌جی کیم، مسئول بخش تحقیق و توسعه موبایل سامسونگ می‌گوید «UWB واقعا شرایط را تغییر داده و به ما امکان می‌دهد با دقتی بسیار بالا مکان یک شیء را پیدا کنیم. به همین دلیل ما به توسعه UWB در کل اکوسیستم گلکسی خود ادامه داده و روش‌های جدیدی را برای استفاده از این فناوری و کمک به ساده‌تر کردن زندگی مردم ابداع خواهیم کرد».

یافتن مکان دقیق تگ، حتی از فاصله دور

در نسخه جدید گلکسی SmartTag+ با استفاده از توانایی‌های قدرتمند مکان‌یابی SmartThings Find، شما می‌توانید محل اشیای مجهز به تگ را بصورت دقیق روی نقشه مشخص کنید، حتی اگر در فاصله‌ای بسیار دور از شما قرار گرفته باشند. این دقت به دلیل استفاده از اتصال BLE و قدرت شبکه دستگاه‌های گلکسی فراهم می‌شود. کاربران SmartThings Find می‌توانند با و ورود به اپلیکیشن SmartThings این مجوز را صادر کنند که گوشی هوشمند یا تبلت‌شان در یافتن اشیای گمشده دیگران، به آنها کمک کند. وقتی در SmartThings Find گزارش می‌کنید که تگ شما گمشده است، هرکدام از دستگاه‌های گلکسی که این حالت کمک را فعال کرده و در نزدیکی آن شیء گمشده باشد، محل آن را به سرورهای SmartThings ارسال کرده و در نتیجه شما نوتیفیکشنی درباره محل آن دریافت خواهید کرد. تمامی داده‌های داخل SmartThings Find کدگذاری شده و حفاظت شده بوده و در نتیجه محل تگ به کسی غیر از شما نشان داده نخواهد شد.

با یک دکمه از راه دور تگ خود را کنترل کنید

گلکسی SmartTag و SmartTag+ کاربردهایی بیشتر از صرفا یافتن اشیای گمشده شما دارند. مثلا اگر بعد از بیرون آمدن از خانه یادتان بیفتد که فراموش کرده‌اید چراغ خواب کنار تخت‌تان را خاموش کنید، لازم نیست دوباره به خانه برگردید، می‌توانید با استفاده از SmartTag یا SmartTag+ از راه دور آن را خاموش کنید. با استفاده از اپلیکیشن SmartThings می‌توانید کارهای متفاوتی را مشخص کنید تا وقتی دکمه روی تگ را فشار داده یا نگه داشتید یکی از آن کارها انجام شود.

عرضه گلکسی SmartTag+ بصورت تدریجی از روز ۱۶ آوریل آغاز خواهد شد. گلکسی SmartTag+ با استفاده از خدمات SmartThings Find کار می‌کند که در اپلیکیشن SmartThings قابل دسترس است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس www.samsung.com/smartthings مراجعه کنید.